Kota Bharu ( Doğu Malezya)

Yangon (Myanmar)'da sabah kahvaltımı yapıp havaalanına geldim. Öğle yemeği vaktinde uçak aktarması için Tayland'ın başkenti Bangkok'a inmiştim. Öğle yemeğini yedikten sonra biraz geciken uçağı bekleyip Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'a yola çıktım. Akşam yemeğini de Kuala Lumpur'un Malay özellikleri baskın mahallesi Kampung Baru'da yaptım. 3 öğün : 3 ülke, midemin kafası daha fazla  karışamaz herhalde :)

Kuala Lumpur'da biraz vakit geçirdikten sonra Malezya'nın pek uğranılmayan doğu şehirlerinden Kota Bharu'ya yola çıktım.

Malezya'nın doğu kıyısı ülkenin tam ortasından geçen yüksek dağlar yüzünden ülkenin diğer kesimlerinden uzun süre izole kalmış. Bu bir bakıma iyi olmuş, çünkü ülkenin diğer kesimleri Malay özelliklerini biraz kaybedip Çin ve Hint özelliklerini de taşımaya başlamışlar. Kota Bharu şehri Malaylara göre Malayların son kalesi. Şehri son derece tutucu olan PAS partisi yönetiyor. Şehrin ambleminde " Büyük İslam Şehri Kota Bharu" yazıyor.

Kuala Lumpur'dan Kota Bharu'ya otobüs 10 saate yakın sürüyor ( 42 Malezya Ringiti). Kota Bharu küçük bir yer ve kalacak yerler ile görülecek yerler birbirine çok yakın. Müzelere girmezseniz şehri dolaşmanız 2 saati geçmez.

Kota Bharu, Malay el sanatları, Batik ve uçurtma yapmı ile ünlü. Merkezde bu konuyla ilgili iki müzede tek ziyaretçi bendim, ama öğle vakti sıcakta fazla hareket beklemek hata olurdu zaten.
Şehrin ana caddesinde İstanbul Modası isimli giyim mağazası dikkati çekiyor. Bu cadde de geceleyin daha çok yemek ağırlıklı bir pazar kuruluyor.

Şehirde vakit harcamak istemeyenler yakındaki Perhethian adalarına geçiyorlar. Bu adalar iyi korunmuş doğaları ve güzel kumsalları ile tanınıyorlar. Doğu Malezya'da muson yağmurları geçen hafta sona erdiği için adalardaki bir çok tesis halen kapalı, dolayısıyla adalara gitmek yerine 4 saat güneydeki bir başka Malay şehri olan Kuala Terengganu'ya geçiyorum.